Veel gestelde vragen

Heb je een vraag over het huren van een vakantiehuis? Dan vind je hier enkele antwoorden op veel gestelde vragen. Staat het antwoord op je vraag er niet bij, of wil je graag een persoonlijk villa advies? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder!

Betaling

Waarom moet ik een waarborgsom betalen?

Alle eigenaren van de accommodaties waarvoor Provence Villas bemiddelt stellen als voorwaarde dat je als huurder een waarborgsom betaald. Deze dient voor de eigenaar als zekerheid voor eventuele tijdens de huurperiode door huurders veroorzaakte schade of bijkomende kosten (bijvoorbeeld (extra) schoonmaakkosten, kosten voor breuk, schade of beschadiging, verblijf in de accommodatie door meer dan toegestane aantal personen of ernstige geluidsoverlast).

De hoogte van de waarborgsom staat bij elke accommodatie in de beschrijving op de website, en wordt eveneens op je reserveringsbevestiging vermeld. Provence Villas heeft geen enkele zeggenschap over (de hoogte van) deze waarborgsom.

Voor de meeste accommodaties incasseert Provence Villas de waarborgsom namens de eigenaar met de factuur van de restantbetaling. Na de huurperiode zal deze waarborgsom na toestemming van de eigenaar binnen 14 dagen door Provence Villas aan je worden terugbetaald, onder voorbehoud van eventuele aftrek van mogelijk veroorzaakte schades en bijkomende kosten.

Voor enkele accommodaties dient je bij aankomst de waarborgsom contant aan de contactpersoon ter plaatse of op het service kantoor te betalen, en wordt deze bij vertrek contant terugbetaald of na vertrek binnen 14 dagen op je bankrekening retour gestort, in beide gevallen onder voorbehoud van eventuele aftrek van mogelijk veroorzaakte schades en bijkomende kosten.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Betaling is mogelijk per bankoverschrijving. Na boeking ontvang je per e-mail de boekingsbevestiging en een factuur voor de aan- en restantbetaling van je gehuurde accommodatie. Hierop staan de bankgegevens van Provence Villas vermeld en de data waarop je betaling(en) bij ons binnen moet(en) zijn. Facturering vindt uitsluitend plaats in euro’s en is inclusief BTW.

Op verzoek is ook betaling via iDeal of Paypal mogelijk. Hiervoor kunnen echter wel extra (transactie)kosten worden berekend. 

Hoe weet ik of mijn aanbetaling of restantbetaling correct is ontvangen?

Zodra een betaling door Provence Villas is ontvangen en verwerkt krijg je hiervan per email een bevestiging toegezonden.

Kan ik gespreid betalen?

Nee, het is niet mogelijk het verschuldigde bedrag gespreid te betalen.

Wanneer moet ik een (aan)betaling doen?

Indien je huurperiode verder ligt dan 8 weken na boekingsdatum dan dien je binnen 8 dagen na bevestiging door Provence Villas een aanbetaling te doen van 30% van de huursom, de reserveringskosten en eventuele verzekeringen. De overige 70% van de huursom, incl. de (eventuele) aanvullende kosten, services en de waarborgsom, dienen uiterlijk 8 weken voor de huurperiode te worden voldaan.

Indien je huurperiode binnen 8 weken na boekingsdatum ligt dan dien je de gehele huursom incl. de (eventuele) aanvullende kosten, reserveringskosten, services, waarborgsom en verzekeringen binnen 8 dagen te betalen. Zodra je betaling door Provence Villas is verwerkt krijg je (per email) een bevestiging dat je betaling door ons is ontvangen.

De exacte data voor betaling staan vermeld op de factuur voor de aan- en restantbetaling, welke je na bevestiging van je boeking per email van ons ontvangt.

Vakantiehuis

Hoe laat moet ik mijn vakantiehuis verlaten?

De meeste vakantiehuizen dien je, met het oog op de controle en de eindschoonmaak voor de aankomst van de nieuwe gasten, om uiterlijk 10.00 uur te verlaten. De exacte tijden voor je vakantiehuis vind je in de reisbescheiden.

Waar kan ik mijn ervaringen over het vakantiehuis kwijt?

Nadat je bent teruggekeerd van vakantie krijg je van Provence Villas automatisch per email een korte vragenlijst toegezonden, die je kunt invullen om je mening te geven over je vakantiehuis.

Zijn huisdieren toegestaan in de accommodatie?

Bij de meeste accommodaties zijn huisdieren niet toegestaan. Indien dit wel het geval is staat dit duidelijk aangegeven in de accommodatie beschrijving en bij de faciliteiten.

Indien huisdieren zijn toegestaan mag je maximaal 1 huisdier meenemen. Extra huisdieren dienen voor vertrek specifiek bij de eigenaar te worden aangevraagd en deze zijn pas akkoord wanneer deze door de eigenaar wordt geaccepteerd.

Is de eindschoonmaak inclusief in de huursom?

Dit is afhankelijk van de gehuurde accommodatie. Over het algemeen wordt de eindschoonmaak door de eigenaren verplicht gesteld, en dien je deze aan Provence Villas (bij de restantbetaling) of ter plaatse contant aan de contactpersoon te voldoen.

De exacte wijze staat altijd op onze website en je boekingsbevestiging vermeld.

Zijn er in de accommodatie dekens en kussens aanwezig?

Er zijn in de accommodatie altijd dekbedden en kussens aanwezig voor alle bedden (met uitzondering van kinderbedden).

Bedlinnen kun je eventueel zelf meebrengen of huren, bij sommige accommodaties zit dit al inbegrepen in de huursom.

Vanaf hoe laat is mijn accommodatie beschikbaar?

Bij aankomst is de sleuteloverdracht of ontvangst door de contactpersoon ter plaatse tussen 16.00 uur en 19.00 uur mogelijk. De exacte tijden voor je accommodatie vind je in de reisbescheiden.

Houd er rekening mee dat aankomst voor 16.00 uur doorgaans niet mogelijk is in verband met de tijd die er nodig is voor de controle en eindschoonmaak van je accommodatie.

Hoe is de inrichting van de accommodatie?

De accommodaties zijn individueel door de eigenaren ingericht en iedere eigenaar heeft zijn eigen smaak. De keuken beschikt over de nodige keukenuitrusting en een servies, en ook de technische apparaten (bijv. vaatwasser, wasmachine, t.v., cd-speler etc.) behoren tot de standaarduitrusting van de accommodatie.

De exacte uitrustingsdetails per accommodatie vind je altijd bij de accommodatie kenmerken op de website.

Wat dien ik zelf schoon te maken als ik de accommodatie verlaat?

Ook als er na je vertrek een (verplichte) eindschoonmaak zal worden uitgevoerd dien je zelf de accommodatie "bezemschoon" achter te laten. Op die manier kan de accommodatie direct na je vertrek worden schoongemaakt en klaar worden gemaakt voor de volgende gasten. Onder bezemschoon wordt verstaan:

• De afwasmachine dient leeggehaald te zijn.
• De oven en de magnetron dienen schoon te worden achtergelaten.
• Er mogen geen etensresten, flessen en blikjes worden achtergelaten.
• Afval dient zelf in de daarvoor bestemde publieke afvalcontainers te worden gedeponeerd.
• Het bedlinnen dient van de bedden te zijn gehaald en (samen met eventueel gehuurde handdoeken) in de hal te worden gelegd.
• Verplaatst meubilair in de accommodatie en tuinmeubilair dien je terug te plaatsen op de plaats waar je deze bij aankomst aantrof.
• De barbecue dient schoon (en indien van toepassing as vrij) te worden achtergelaten.

Na je vertrek wordt de accommodatie door de eigenaar of de contactpersoon te plaatse gecontroleerd. Indien de accommodatie niet in bezemschone staat wordt achtergelaten, is de eigenaar of Provence Villas gerechtigd extra kosten in rekening te brengen. Overigens wordt de accommodatie pas na je vertrek gecontroleerd, omdat het voor de eigenaar of contactpersoon niet mogelijk is om op wisseldagen tijdens de standaard vertrektijden gelijktijdig bij alle accommodaties persoonlijk ter plaatse te zijn om de accommodatie samen met de huurders te controleren.

Algemeen

Is de beschikbaarheid op de website altijd actueel?

De beschikbaarheid op de website kan niet 100% worden gegarandeerd, Provence Villas is namelijk afhankelijk van de eigenaren van de accommodaties voor het regelmatig doorgeven van de actuele beschikbaarheid. In de tussentijd kan de accommodatie eventueel geboekt zijn. We doen er alles aan om de meest actuele beschikbaarheid op de website te tonen.

Hoe kan ik contact opnemen met Provence Villas?

Je vind deze informatie op onze contact pagina. Wanneer je contact opneemt via de e-mail, geef dan je vraag zo specifiek mogelijk aan, zodat wij je zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.

Wat te doen in geval van een klacht?

Wanneer je een klacht hebt over de gehuurde accommodatie, dan is de contactpersoon ter plaatse (de beheerder) je eerste aanspreekpunt. Je dient uw klacht altijd tijdens je verblijf en binnen 24 uur na het ontstaan daarvan door te geven, zodat de contactpersoon ter plaatse in staat wordt gesteld je klacht zo spoedig mogelijk op te lossen. Wanneer de klacht niet (of niet naar tevredenheid) wordt opgelost dan kun je per email of telefonisch contact opnemen met Provence Villas, zodat er door ons in overleg met de eigenaar en contactpersoon ter plaatse een eventueel oplossing kan worden gevonden.

Mocht het niet lukken de klacht ter plaatse op te lossen, dan kun je deze uiterlijk binnen 2 weken na afloop van de huurperiode schriftelijk bij Provence Villas indienen onder vermelding van alle relevante gegevens en vergezeld van bewijzen in de vorm van getuigenverklaringen en/of foto’s.

Heb je een klacht over de service van Provence Villas? Neem dan telefonisch of per email contact met ons op. In principe krijg je van Provence Villas binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op je klacht. Als het niet mogelijk is binnen 14 dagen een inhoudelijk reactie te sturen zal Provence Villas een termijn aangeven waarbinnen je wel een inhoudelijke reactie kunt verwachten.

Boeking

Hoe maak ik een boeking?

Boeken kan online via onze website of per telefoon. Na ontvangst van je boeking checkt Provence Villas bij de eigenaar van het betreffende vakantiehuis of deze definitief aan je bevestigd kan worden.

Zodra je boeking definitief bevestigd kan worden, ontvang je van Provence Villas per e-mail een boekingsbevestiging en een factuur voor de aan- en restantbetaling van het gehuurde vakantiehuis.

Kan ik een optie nemen?

Na toestemming van de eigenaar kan Provence Villas eventueel een optie van maximaal 5 werkdagen verlenen op een accommodatie.

Wanneer is een boeking definitief?

Zodra je een boeking heeft maakt via internet of telefoon, krijg je van ons een email ter bevestiging. De geboekte huurperiode wordt op dat moment voor je geblokkeerd. Wij sturen je boeking door naar de eigenaar, ter bevestiging van de beschikbaarheid.

Na akkoord van de eigenaar, meestal binnen 2 werkdagen, ontvang je van ons de daadwerkelijke boekingsbevestiging en factuur per email.

Op vakantie

Welke informatie ontvang ik voor ik op vakantie ga?

Je ontvangt ongeveer 4 weken voor vertrek per email de reisbescheiden met daarin o.a. het adres van het vakantiehuis, een routebeschrijving, de wijze van ontvangst en de gegevens van de contactpersoon ter plaatse.

Wat moet ik doen als ik te laat/later zal arriveren bij de accommodatie?

Wij adviseren je zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de contactpersoon ter plaatse wanneer je op de aankomstdag (bijvoorbeeld door files) later dan de uiterlijke aankomsttijden verwacht te zullen aankomen. Je kunt dan met de contactpersoon te plaatse de mogelijkheden van een latere aankomst bespreken. Houd rekening met een eventuele toeslag. De contactgegevens vind je in de reisbescheiden.

Wanneer je bij boeking reeds weet dat je vroeger of later dan de standaard wisseldagen/aankomsttijden wenst aan te komen verzoeken wij je dit in de boeking te vermelden, zodat wij dit direct aan de eigenaar en contactpersoon ter plaatse kunnen doorgeven. Dit is altijd op aanvraag, eventueel met toeslag en pas akkoord als de eigenaar of de contactpersoon ter plaatse dit bevestigt.

Waar kan ik vluchten of autohuur boeken?

Provence Villas bemiddelt niet in vluchten naar Zuid Frankrijk. Vluchten kun je eenvoudig online boeken via Transavia (naar Nice vanaf Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven) of via Ryanair (naar Marseille vanuit Eindhoven, Groningen, Maastricht, Düsseldorf Weeze en Brussel Charlerois).

Alle grote autoverhuur firma's hebben een balie op de luchthaven van Nice of Marseille. Wil je al voor vertrek uw auto reserveren, dan is EasyTerra een goede optie.

Wijzigen en annuleren

Is het raadzaam een annuleringsverzekering af te sluiten?

Wij adviseren al onze huurders een annuleringsverzekering af te sluiten. Dit om te voorkomen dat je voor hoge kosten komt te staan, indien je onverhoopt je reisdatum moet wijzigen of de boeking moet annuleren.

Kan ik mijn boeking wijzigen?

Wanneer je de boeking wilt wijzigen kan dit uitsluitend na schriftelijke toestemming van Provence Villas. In geen geval is wijziging mogelijk vanaf en binnen de termijn van 4 weken voor aankomst.

Voor elke wijziging in een definitief bevestigde boeking brengt Provence Villas een bedrag van € 50,00 (incl. BTW) in rekening.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Wanneer je de boeking wilt annuleren dan worden, naast de reserveringskosten en kosten voor de annuleringsverzekering (indien afgesloten), ook annuleringskosten in rekening gebracht. Je dient altijd op werkdagen tijdens kantooruren te annuleren, wanneer in het weekend of na kantooruren wordt geannuleerd, wordt de annulering geacht te zijn gedaan op de eerstvolgende werkdag (maandag t/m vrijdag).

De annuleringskosten zijn:
• Bij annulering tot 8 weken vóór aanvang van de huurperiode: 30% van de huursom.
• Bij annulering vanaf 8 weken (inclusief) vóór aanvang van de huurperiode: de volledige huursom.
• Bij voortijdige beëindiging van het verblijf blijft de volledige huursom verschuldigd.

Kan ik een definitieve boeking kosteloos annuleren?

Een bevestigde boeking is definitief en kan niet kosteloos worden herroepen of geannuleerd. De Wet Koop op afstand, in het bijzonder de daarin gegeven bedenktermijn van 14 werkdagen, geldt niet voor reizen afgesloten via internet.

In deze wet wordt een uitzondering gemaakt voor de toeristische sector wegens het specifieke karakter van de geleverde diensten, in aansluiting op de Europese richtlijn betreffende de verkoop op afstand, die eveneens in een uitzondering voorziet voor diensten betreffende logies. Bij annulering zullen door Provence Villas annuleringskosten in rekening worden gebracht.